Ny kropp

visst är det skrämmande med förändring, det är jobbigt när man ska förändra något hos sig själv. Jag kände det i dag på träningen med Helena. Det var både jobbigt fysiskt och psykiskt. Jag börjar ju få en ny kropp och det är lite jobbigt när man tittar sig i spegeln. Man ser både den man har varit och den man börjar att bli. Jag har varit stor så länge nu så det har blivit min identitet. Min vikt har varit lite av mitt skydd mot omvärlden, mitt skydd för att andra inte ska se hur man har mått inombords. När jag började träna så tyckte jag att det var pinsamt att gå ner i gymmet för det kändes som om man inte hörde hemma där bland alla andra som var vältränade och biffiga. Men jag börjar att känna mer och mer att jag hör hemma där. Jag har alltid velat gör alla tillags och vara den som tar hand om alla andra och se till att alla andra mår bra. Men jag själv då?? har inte jag rätt att må bra? Jo visst fan har jag det. Idag är det en sån dag då det känns lite jobbigt och då är det skönt att man kan få skriva av sig här inne för här är det ingen som dömer mig. Jag vet att jag är värd att må bra så nu jäklar i det. Hade detta varit en dag för ca 2 månader sen så hade jag gått runt och små ätit hela dagen, men nu sitter jag här med min bärsmoothie och känner mig helt nöjd med det för mitt socker begär det finns inte mer, för kakor, godis osv är INTE GOTT MER! Jag heter Sandra och jag tar kontrollen över mitt liv. Jag är "Eye of the TIGER"!!!!!

Kommentarer
Postat av: matilda

Åh vilken härlig blogg..............jag håller tummarna för dig/er!



Jag har själv tappat 14 kg en gång och vet hur skönt det är!



Lycka till!

2012-01-24 @ 09:19:28
Postat av: Sandra

Hej Matilda! Tack så mycket för ett fint inlägg! Allt går bara man har viljan och motivationen till det!



Mvh Sandra

2012-01-25 @ 20:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0